Forfatterliv: 3 sandheder jeg har erfaret

Siden jeg fandt ud af hvor fedt jeg syntes det er at skrive, har jeg også fundet ud af nogle ting om det hersens forfatterliv.
Så jeg tænkte jeg ville dele tre af de ting med jer her.
(Alt sammen baseret på mine egne erfaringer :-) )

1. Idéerne vil skide på din tid.

Og det passer virkelig. Om du så sidder og skal til at spise, læse en bog, se noget i tv eller ti minutter før du skal i seng. Idéerne kommer når de vil, også må du bruge dem eller lade være. Måske lige skrive idéen hurtigt ned, på en lap eller din mobil.
Ellers kan det gerne være at de forsvinder igen. Puf.
Så jeg er personligt komme lidt for sent i seng et par gange.

 2. Gode ting tager tid.

Det har du jo sikkert hørt før. "At alle gode ting tager tid". Men det passer faktisk osse, ihvertfald lige med det her.
Det betyder ikke nødvendigvis at det er uendeligt lang tid. Nogen skriver en bog på en måned og andre på flere måneder. Det er meget individuelt.
Men jeg har endnu ikke hørt om nogen der har skrevet en roman på en dag. Man kan komme rigtig godt i gang med en historie i løbet af en dag, men det vil nok tage lidt længere at blive helt færdig.
Men hvad ved jeg. Hvis nogen af jer derude kender til nogen der har gjort det, så sig til. Det vil jeg meget gerne høre om.

3. Det er slet ikke så enkelt.

Det er en anden ting jeg har fundet ud af, efter jeg er gået mere ind i hele forfatter-tingen. Det handler ikke "kun" om at skrive en bog.
Jo det er det første du gør, men efter du er færdig med at skrive, kommer der bl.a. Redigering af bogen, muligvis beta-læsning, sende den ind til forlag og vente på svar(hvilket kan tage lidt tid ;-) ) og så skal den jo også lige markedsføreres.
Men det er alt sammen i grunden ikke så slemt. Det er bare en del af forfatterlivet.

Siden det her er mit første officelle indlæg, vil jeg gerne høre jer derude's mening.

Indtil næste gang :-).    





   

Kommentarer

Hvis du kunne lide min blog, vil du måske også kunne lide disse: